Online ili uživo?
U društvu ili sami?
U školi ili doma uz računalo?


Ovo su samo neke od razlika u tipu nastave koje nam je donijelo izazovno vrijeme pandemije. I koliko god da smo se pribojavali nastave na daljinu, možda sumnjali u efikasnost takvog učenja, preko noći smo usvojili sve vještine upravljanja Zoom aplikacijom, registrirali se, istražili mnoštvo korisnih i atraktivnih aplikacija i započeli ih koristiti, oživili nastavu bojom, glazbom, video-isječcima, kvizovima, pjesmama s YouTube-a, crtićima. I iako je vjerojatno lakše bilo onim nastavnicima koji koriste digitalne udžbenike, budući da oni sadrže mnoštvo raznovrsnog materijala za rad preko računala, hrabrost, maštovitost i inventivnost naših mladih nastavnika postala je prepoznatljiva. Izazova nije nedostajalo, no uspjeli smo održavati i tzv. hibridnu nastavu, s jednim dijelom polaznika kod kuće zbog samoizolacije, a drugi u učionici. Kamerom i prijenosnim računalom stvorili smo dojam jedne učionice i pritom održavali visoku razinu poduke, čak i s onim najmlađima. Njihovi su sati ispunjeni pjesmom, fizičkim aktivnostima pred kamerom računala, bojanjem svog crteža, glasnim davanjem odgovora, pokazivanjem svog ljubimca ili igračke. Zbližili smo se više nego u školskoj učionici. Unijeli smo učionicu u svaki naš dom.


Kad se jednom svladaju osnovne tehničke vještine upravljanja računalom, priključivanja na Zoom platformu, namještanja kamere i mikrofona, kad se u skupini uspostavi kultura komunikacije – dozvoli drugome da izrekne svoju misao na stranom jeziku do kraja, tada učenje na daljinu postaje užitak, a napredak vidljiv. Svaki polaznik ima svoje vrijeme za odgovor, koje nitko ne prekida. Nije li to zadovoljstvo?! Online učenje potiče demokratično ponašanje!
I kao što svaki sat započinje srdačnim pozdravom, ugodnim neformalnim razgovorom, tako i završava vedrim rukomahom: Vidimo se!
Ta tko bi mogao reći da učenje na daljinu nije zabavno? A poznato je da se najbolje uči u dobrom raspoloženju!


Irena Žiger, prof.